Personalkläder med profil

08 januari 2020
jonas olsson
Personalkläder med profil

Profilkläder i Stockholm, och på andra orter, är kläder som visar tillhörighet med företaget som man är anställd på, både inom gruppen och utåt mot kunder. Det innebär att kläder med företagets logga och färger inte bara är arbetskläder utan också gör personalen till en reklampelare och är ett sätt att kommunicera med omgivningen. Om man till exempel ser den mellanbruna färgen med den orangea loggan så vet man genast att det är ups som arbetar med frakt, även om all den informationen inte syns eller står på kläderna.

 

 

Allt möjligt smått och gott

 

Profilprodukter ska visa företagets logga, och kanske färger, men de kan också ge en fingervisning om företagets identitet genom den typ av produkter som väljs. Här kan man gå hela vägen när det gäller de profilprodukter som många företag väljer som presenter till kunder eller samarbetspartners. Ett företag som till exempel arbetar med belysning kan välja profilprodukter som nyckelringar med glödlampor i, en anteckningsbok som ser ut som en glödlampa eller ficklampor av olika slag. En fraktfirma kan ge personalen muggar som ser ut som lastbilschassin. Endast fantasin sätter gränser för dessa praktiska eller roliga produkter och alla med företagets egen profil på.

 

Varför använda profilprodukter?

 

Även de minsta företagen brukar vilja klä sin personal med profilkläder och trycka upp profilprodukter av olika slag. Det är ett sätt att sätta sitt företag på kartan och spridningen är så fantastisk att det slår det mesta inom reklam, och är ofta betydligt billigare dessutom. Inom företaget så skapar profilkläder en samhörighet som främjar gruppkänslan. För större mer välkända företag, så vet både personalen och kunder inte bara vilket företag som kläderna hör till utan även vad företaget arbetar med och står för. Det är en känsla som även personalen snabbt får så fort de tar på sig profilkläderna eller använder någon av de andra profilprodukterna.

Fler nyheter